communities

Digital Marketing

Dankzij digital marketing kunnen organisaties nog beter in contact komen met hun doelgroep. Ze zetten daarvoor online en interactieve middelen in, zoals social media. Marketeers gebruiken bijvoorbeeld Instagram of YouTube om producten en diensten onder de aandacht te brengen. Tegelijkertijd kunnen ze heel veel te weten komen over hun doelgroep. Er liggen veel kansen voor dit vakgebied. Daarom hebben we een hele actieve Digital marketing community.

Wil je als student iets doen met digital marketing? Of heb je als bedrijf behoefte aan jonge mensen die willen groeien in dit vakgebied? Praat dan eens met onze community coördinator. In onze community Digital Marketing werken we nauw samen met NIMA, Online Agency, Sqillzer, Kantar TNS, Places to Learn, Philips en Google. Deze bedrijven geven regelmatig een meetup of masterclass aan studenten en docenten. Heb je interesse, kijk dan in de agenda en meld je aan.

We ontwikkelen nieuwe keuzedelen

Het vak digital marketing is enorm in ontwikkeling. Zo hebben de meeste bedrijven tegenwoordig zogeheten responsive websites. Die passen zich aan het schermformaat en de mogelijkheden aan van het apparaat dat je gebruikt. Het voordeel is dat je de website zowel op je laptap, tablet én mobiele telefoon kunt bekijken. Maar digital marketing houdt zich ook bezig met de goede vindbaarheid en mogelijkheden om online te verkopen (e-commerce). Bijna alle bedrijven vragen naar medewerkers met kennis en vaardigheden op dit gebeid. Daarom ontwikkelen we nieuwe keuzedelen die aansluiten op deze behoefte. Studenten die hiervoor kiezen hebben ook een betere aansluiting op een vervolgstudie in de marketing.

In 2018 hebben we het eerste keuzedeel ontwikkeld. Dit wordt een basiskeuzedeel. Daarin besteden we ook veel aandacht aan digital marketing. We bieden dit keuzedeel op het ROC van Amsterdam en Flevoland aan als blended learning. Daardoor kunnen studenten dit vak eenvoudig op verschillende locaties volgen. De komen jaren ontwikkelen we ook keuzedelen die nog specifieker ingaan op verschillende aspecten van digital marketing. NIMA is nauw betrokken bij de ontwikkeling daarvan. Wil je als student aan het einde van je opleiding ook het NIMA A examen doen? Dan behoort dit straks ook tot de mogelijkheden.

We ontwikkelen een platform voor marketingopdrachten

Samen met studenten, Online Agency en de andere bedrijven ontwikkelen we een platform voor digital marketing-opdrachten. Bedrijven kunnen daar opdrachten plaatsen voor studenten marketing van het ROC van Amsterdam en Flevoland. Voor dit project zijn we op zoek naar:

  • Studenten die dit platform willen ontwikkelen (applicatie ontwikkeling)
  • Studenten die dit platform in de markt willen zetten (marketing)

Ben je student en wil je meedoen aan dit project? Laat het weten aan je docent en vraag of hij of zij contact opneemt met onze community coördinator.

Student Marketing? Doe de een online marketingtest!

Aan het einde van hun opleiding Marketing kunnen studenten van het ROC van Amsterdam en Flevoland de online marketingtest van Sqillzer doen. De resultaten zijn heel bruikbaar op je CV wanneer je (als student) op zoek gaat naar een (bij-)baan. De test is gevalideerd door een groot aantal bedrijven, waaronder NIMA, Google, Flinders en Catawiki. Ben je op zoek naar een baan en wil je eenvoudig gevonden worden door toonaangevende bedrijven? Dan kun je je als student of marketeer aanmelden bij www.sqillzer.nl/qualifiers.

Meer weten? Neem contact op met onze community coördinator

Jolanda van Vliet

Community coördinator Digital Marketing
j.vanvliet@rocva.nl
(020) 579 11 11